امتیاز دهید

تـزریق بوتـاکس برای چه کسانی مناسب است؟

در جواب این سوال که تزریق بوتاکس مناسب کدام دسته از افراد است . موارد استفاده تزریق بوتاکس چیست ؟می توان اینطور عنوان کرد که اگر این روش زیر نظر متخصصان و پزشکان انجام شود و کلیه جوانب مورد توجه باشد،به طور حتم نتیجه ی مثبتی خواهد داشت و بیشتر مناسب افرادی هست که با چین و چروک پوست به خصوص در ناحیه صورت مواجه شده اند.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد اینکه تزریـق بوتـاکس برای چه کسانی مناسب است صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

اگر این کار به صورت غیر اصولی و در آرایشگاه های غیر معتبر به انجام برسد مطمئنا دارای نتایج خطرناکی خواهد بود و باید توجه داشت که به هیچ عنوان نباید گول تبلیغاتی را که در آرایشگاه ها انجام می دهند و در ازای هزینه به نسبت کمتری که این کار را تبلیغ می کنند را خورد. برای رسیدن به چهره ی ایده آل خود توصیه می شود قبل از هر گونه اقدامی در ابتدا با متخصصان امر مشورت نمایید. در کلینیک زیبایی تخصصی سارا تمامی پروسه مربوط به تزریق بوتاکس با استفاده از مواد عالی و درجه یک زیر نظر تکنسین های متخصص انجام می گردد.

هزینه این نوع تزریق بسته به میزان موادی که در آن استفاده می شود متغیر است.البته مساله ای که باید روی آن تاکید ویژه ای داشت،نوع برند بوتاکس است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

موارد استفاده از تـزریق بوتـاکس

تزریق بوتاکس به طور معمول برای از بین بردن چین و چروک های روی پوست مورد استفاده قرار میگیرد.این نوع از تزریق در برخی حالات کاربرد زیبایی دارد و در بسیاری از موارد نیز دارای کاربرد های درمانی نیز می باشد.در ذیل به موارد استفاده تزریق بوتاکس اشاره شده است.

  • کاربرد زیبایی

یکی از موارد استفاده تزریق بوتاکس کاربرد زیبایی آن است . که برای بالا بردن نوک بینی معمولا از این نوع تزریق استفاده می کنند.در برخی از موارد که به دلیل تکرار حالات انسانی در پیشانی خط و خطوطی پدیدار می شود که برای افراد بسیار ناخوشایند است که می توان از بوتاکس برای از بین بردن آنها بهره برد.

چین و چروک های اطراف چشم،چروک گردن و نیز از بین بردن خط بین دو ابرو از جمله ی کاربرد های بوتاکس برای زیبایی می باشد.برای آنکه به میزان تاثیر بوتاکس پی ببرید،باید عکس قبل و بعد خودتان را در کنار هم بگذارید و از این طریق می توان به میزان تاثیر آن رسید.

  • کاربردهای درمانی

این نوع تزریق علاوه بر زیبایی،دارای کاربرد درمانی نیز می باشد که شامل موارد زیر می باشد.

افتادگی پلک،درمان میگرن مزمن،بیش فعالی مثانه،درمان برخی از اختلالاتی که در سیستم عصبی به وجود می آیند که از نمونه ی آنها می توان به فلج مغزی اشاره نمود،اسپاسم عضلانی که بیشتر در عضلات گردن مشهود است و یا حتی در پریدن پلک و نمونه هایی از این قبیل می تواند از جمله کاربرد های درمانی تزریق بوتاکس باشند که البته باید برای نحوه ی تشخیص و میزان اثربخشی آنها پزشک متخصص تصمیمی گیرنده ی نهایی می باشد.

موارد استفاده از تزریق بوتاکس

خطرات و عوارض تـزریق بوتـاکس چیست ؟

تزریق بوتاکس همیشه دارای نتایجی مثبتی نمی باشد و در برخی موارد نیز بنا به نوع عملکرد پزشک متخصص می تواند عوارض و پیامد هایی را به دنبال داشته باشد که اصلی ترین آنها سردرد و نشانه هایی شبیه به بیماری سرماخوردگی است.

افتادگی احتمالی پلک یکی از موارد مهمی است که به طور حتم باید توسط پزشک متخصص مورد توجه قرار بگیرد که البته به طور میانگین احتمال این عارضه در حدود پنج درصد می باشد. هر چند که عوارض ذکر شده در بسیاری از  مواقع به ندرت اتفاق می افتند و با گذشت زمان این عارضه ها به خودی خود برطرف می شوند.اما توصیه می شود به هیچ عنوان در مکان های غیر بهداشتی و نزد افراد غیر متخصص این روش جوانسازی را اجرا نکنید.

در برخی از مواقع امکان دارد بعد از انجام عمل تزریق بوتاکس سم آن در بدن فرد پخش شود که باعث بروز یک سری اختلالات و حساسیت ها شود که باید بعد از مشاهده ی آنها حتما به دکتر معالج مراجعه کنید. ضعف در عضلات بدن،اختلال در بینایی فرد،ایجاد مشکلاتی در بلع و یا حرف زدن،تکرر ادرار و امثال آن از نمونه عوارضات احتمالی وجود سم در بدن است.

تـزریق بوتـاکس برای چه کسانی میتواند خطر آفرین باشد؟

به طور معمول انجام تزریق بوتاکس برای هر کسی مناسب نمی باشد برای همین است که مدام توصیه می شود برای انجام آن حتما زیر نظر پزشک متخصص اقدام نمایید.

خانم های که در مرحله ی بارداری هستند و یا حتی خانم هایی که دارای فرزند خردسال می باشند به آن شیر می دهند نباید به هیچ عنوان این کار را انجام دهند.یکی دیگر از آنهایی که منع تزریق دارند افرادی هستند که به هر نحو از بیماری های عضلانی و عصبی رنج می برند. عفونت های فعال و یا وجود تبخال بر روی مکانی که قرار است تزریق انجام شود می تواند دارای عوارض باشد.

هنگامی که می خواهید از این روش جوانسازی بهره ببرید باید داروهایی را که مصرف می کنید به دکتر مورد اعتمادتان اطلاع دهید چرا که دارو های ضد انعقاد خون امکان دارد اختلالات احتمالی را در بدن ایجاد کند. میزان عمق چین و چروک پوست نیز تعیین کننده ی نوع تزریق نیز می باشد که حتما باید با پزشک متخصص در این زمینه مشاوره نمود.

میزان ماندگاری تـزریق بوتـاکس چقدر است؟

میزان ماندگاری تزریق بوتاکس به طور میانگین در حدود چهار الی شش ماه پس از تزریق است.دلایل زیادی می توانند بر این ماندگاری تاثیر داشته باشند که مهمترین آن عمق چین و چروک و میزان بوتاکسی است که در محل چین و چروک تزریق شده است. سوای این دلایل یک سری دیگر از موارد تاثیر گذار هستند که در ذیل به آنها اشاره ای خواهیم انداخت.

سن یکی از مواردی است که در اثربخشی بوتاکس تاثیر گذار است.به طور عام هر چه سن افراد پایین تر باشد میزان عمق چین و چروک کمتر است و از سلول های مرده ی کمتری برخوردار است و به این ترتیب میزان اثر بخشی آن هم بیشتر است. میزان انعطاف پذیری پوست نیز در ماندگاری بوتاکس تزریق شده بی تاثیر نمی باشد و نهایت امر خطوط پوستی و میزان عمق آنها از دیگر موارد تاثیر گذار است.

تزریق مداوم بوتاکس باعث می شود به مرور زمان عضلات صورت فلج شوند و بر این اساس به صورت تدریجی پس از هر بار تزریق میزان آن و مدت فاصله ی بین آنها افزایش یافته و البته ماندگاری آن نیز افزایش می یابد. نمایان شدن اثرات بوتاکس به طور معمول پس از سه الی ده روز پس از انجام آن است و نباید انتظار داشت بلافاصله پس از تزریق اثرات آن پدیدار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *