امتیاز دهید

مراقبت های بعد از تـزریق بوتاکـس چیست؟

مراقبت های بعد از تـزریق بوتاکـس : یکی از روش هایی که برای زیباسازی و ترمیم چین و چروک پوست از آن استفاده میشود تزریق بوتاکس است. تـزریق بوتاکـس تعریف این اقدام میتوان این چنین عنوان کرد یک روش کاملا غیر تهاجمی است که از میزان حداقلی خطر برای افراد برخوردار است. افرادی که از خطوط روی چهره خود که  دلایل مختلف و در طول زمان بوجود آمده اند رنج میبرند، بامراجعه به کلینیک های زیبایی، این نقاط و خطوط را از بین میبرند.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد مراقبت های بعد از تـزریق بوتاکـس صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

برای گرفتن نتیجه بهتر باید مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را هم درنظر داشت هرچند که این روش بصورت موقت بوده اما افراد میتوانند بازه های زمانی دیگر نسبت به ترمیم آن دوباره اقدام کنند. این عمل باعنایت به اینکه از سختی کار چندانی نه برای متخصصان بلکه برای کسانی که این تزریق بر روی صورت آنها انجام میشود نیست، بعده اتمام کار افراد زندگی عادی خود را از سر میگیرند. همچنین دوران نقاهت زیادی به نسبت سایر عمل هایی که برای زیبایی صورت میگیرد ندارد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

نقش بهداشت در مراقبت های بعد از تـزریق بوتاکـس

برای انجام هرگونه اقدامی از جمله تزریق بوتاکس که در رابطه بامسائل بهداشتی و پزشکی باشد، بطور حتم درقبل و بعده انجام آن باید یک سری نکات رعایت شده و اقداماتی نیز باید انجام شود. استفاده از وسایل و ابزار های یکبار مصرف و نیز بهداشتی بودن مکان هایی که اینگونه فعالیت ها در آنجا انجام میشود از نمونه مسائل بهداشتی هستند که باید مورد توجه باشند. هدف از این کار کسب نتایج بهتر و رضایت کامل از تزریق است.

معمولا عمل های زیبایی حال چه تزریق باشد و یا هر روش دیگری، شاید بتوان گفت مراقبت های بعده آن از هر چیز دیگری در رسیدن به نتیجه مطلوب مهمتر هستند. به همین دلیل است که ما این مقاله بر روی این مسائل تاکید داریم.

بایدهای بعد از تـزریق بوتاکـس

همانطوری که همگان میدانند مراقبت های بعده تزریق بوتاکس کار چندان دشواری نیست. یکی از مهمترین نکاتی که فرد باید انجام دهد به نشستن و استراحت کردن خلاصه میشود. بر این اساس افرادی که این کار را انجام میدهند تا مدت زمانی متخصص تعیین میکند به هیچ عنوان نباید به انجام فعالیت های شدید بپردازند. البته استراحت کردن به معنای دراز کشیدن نیست و نباید بعده آن دراز کشید. توصیه میشود که بمدت پنج ساعت در وضعیت نشسته به استراحت بپردازید.

برای آنکه این زمان برای شما زودتر تمام شود، شما میتوانید فیلم هایی را به آنها علاقمند هستید را نگاه کنید واز آنچه درتلویزیون نشان داده میشود لذت ببرید. پس از آنکه تزریق به پایان رسید میتوان مواد تزریق شده محل مورد نظر را بااستفاده از عضلات روی صورت کاملا درآن پخش کرد و هم رسانی خوبی برای ایجاد نتایج بهتر به وجود آورد. لازم به ذکر است عضلات روی صورت بااستفاده از خنده و اخم هایی  باید بصورت ملایم باشند و حالات اشاره و … میتوانند به حرکت مواد تزریق شده کمک کنند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

برای آنکه بعده انجام کار از متورم شدن و ایجاد کبودی های احتمالی جلوگیری شود بطور معمول از کیسه یخی باید استفاده نمود. باعنایت به اینکه پزشکان قبل انجام این کار از افراد خواهند پرسید که آیا بدن آنها به کبود شدن حساس است و یا باایجاد ضربه های هر چند کوچک بدن آنها کبود خواهد شد یا نه تشخیص میدهند دارو برای این دسته از افراد به کبودی عادت دارند تجویز میکنند.

حال اگر شما هم از دسته کسانی می باشید که بدن شما نسبت به وارد شدن اجسام خارجی به بدنتان حساسیت نشان میدهد بطور حتم بانظر پزشک معتمد باید داروی آرنیکا را مصرف کنید.مکانیسم اثر این دارو، برای پیشگیری از کبود شدن پوست میباشد. نحوه مصرف این دارو به شکلی است روز قبل تزریق باید شروع و تا نهایتا ۵ روز بعده آن ادامه پیدا کند.

بعد ازتـزریق بوتاکـس چه کارهایی نباید انجام داد؟

برای مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس یک سری نباید هایی هم وجود دارند بارعایت آنها میتوان نتایج بهتری را در این زمینه کسب نمود… این فعالیت ها بیشتر مواقع نیز بی خطر هستند، اما اگر بطور کامل و بدون نقص رعایت شوند خالی از لطف نمیباشد و نتیجه بهتری درپی خواهد داشت.

مطمئنا ماساژ بعده تزریق نمیتواند کمی به حصول نتیجه بهتری بکند، پس نباید این کار را انجام دهید. موضوع ماساژ بیشتر درمورد پلک ها صدق میکند. برای آنکه مایع تزریق شده درسایر قسمت های بدن منتشر نشود باید از دراز کشیدن به مدت چند ساعت اجتناب نمود. انجام فعالیت شدید بدنی باعث میشود  فشار خون بمیزان زیادی بالا برود و این امر موجب میشود اولا بوتاکس تزریق شده عارضه هایی را بر روی پوست و داخل بدن بر جای بگذارد.

دوم اینکه بدلیل فشار هایی به محل تزریق وارد میشود ممکن است مایع درون پوست خارج شده و میزان اثر بخشی خود را یا از دست بدهد و یا از آن بکاهد و این موضوع باعث عدم نتیجه دلخواه میشود.

مسئله دیگری دراین میان لازم است ذکر شود گرمای زیاد است. گرما سبب میشود جریان خون سرعت بیشتری به خود بگیرد و عوارض هایی دربالا ذکر شد را دوباره ایجاد کند. لازم به ذکر است تا چندین ساعت بعد  انجام آن از محیط هایی مانند استخر و آفتاب سوزان و حمام آب گرم جدا دوری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

استحمام بعد از تـزریق بوتاکـس

بین کسانی که به تزریق بوتاکس روی می آورند معمولا سر اینکه استحمام مشکلی برای مواد تزریق شده ایجاد میکند یا نه اختلاف وجود دارد. برای پایان دادن به این بحث ها باید گفت استحمام بعد انجام بوتاکس به شرط آنکه آب دارای گرمای بیش از حد نباشد مشکلی نخواهد داشت. آب خیلی گرم باعث نتایج غیر مطلوب درمحل تزریق میشود.

نقش مراقبت های بعد ازتـزریق بوتاکـس در عوارض احتمالی آن

بطور کلی عوارض خاصی برای تزریق بوتاکس تا به حال مشاهده نشده است. تنها مسئله ای دراین بین میتوان بعنوان ضعف مطرح کرد دو مسئله هستند. یکی اینکه این کار به وسیله افراد غیر متخصص و درمکان های غیر تخصصی انجام شود و دیگر اینکه مراقبت های لازم از سوی افراد رعایت نشود. این دو مورد موجب میشود علائمی مانند دوبینی، افتادگی صورت، افتادگی پلک و ابرو و … ظاهر شود امکان دارد تا ۳ ماه هم از بین نروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *