امتیاز دهید

تفاوت های بین تـزریق ژل و بوتـاکس چیست؟

تفاوت تـزریق ژل و بوتـاکس :برای زیبا تر شدن و فرم دادن بصورت روش های زیادی وجود دارد و این روش ها بنا به ویژگی هایی که دارند از تنوع خاصی برخوردار هستند. در این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک ما تفاوت تزریق بوتاکس و ژل را بررسی خواهیم کرد. این دو مورد به وسیله تزریق مورد استفاده قرار میگیرند و باید توسط پزشک متخصص و درمطب حتما این کار انجام شود. زمانی که فرد میخواهد این کار را انجام دهد باید دانست که نیاز به هیچ گونه عمل جراحی ندارند و البته تهاجمی نیز نمیباشند. اما به هر صورت یک سری تفاوت ها دارند که استفاده کنندگان را مجاب به انتخاب میکند.

تفاوت تـزریق ژل و بوتـاکس

 

با توجه ببررسی های به عمل آمده استفاده  بوتاکس در بین مردم خیلی مرسوم شده است و تنها درسال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۹ میلیون نفر در کشور آمریکا از این روش برای زیباسازی چهره خود بهره برده اند. تعریف بوتاکس به این صورت است که شامل باکتری هایی میباشد که وظیفه آنها فریز کردن ماهیچه های صورت است و در کاستن  چین و چروک و خطوطی که بر روی صورت بوجود می آید کمک زیادی می کند.

مواردی دیگر برای اینکه  برخی نواحی صورت که دچار افتادگی و ضعف شده اند را پر کنند و به نوعی آن را ترمیم نمایند، این روش را بکار میبرند تا زیبایی صورت به نحو احسن نمایان شود. بیشتر مواقع گونه و لب ها درمعرض این حالات قرار دارند و پزشکان برای آنکه چین و چروک هایی را که  اطراف لب بوجود میآید را برطرف کنند به تزریق ژل روی می آورند.

برای این که از کدام نوع تزریق درنواحی صورت کمک بگیریم اولا باید نهایت دقت را به خرج داد و دوما باید توسط پزشک متخصص این انتخاب انجام شود. زمانی که تزریق ژل درنواحی مورد نظر به اتمام میرسد فرد میتواند نتیجه آن را با وضعیت قبلی خود بررسی کند و زیباتر شدن خود را ببیند، چراکه اقدامات صورت گرفته موجب میشود که صورت شخص پر و جوان تر بنظر بیاید. ژل دریک کلام نتایجی همچون از بین بردن خط خنده، خطوطی که بصورت عمودی بر روی لب ها به وجود میآید.

همچنین چین و چروک های دور لب کمک میکند. زمانی که این چین و چروک ها ازعمق زیادی برخوردار باشند حتما باید موادی مانند ژوویدرم و رستیلن کمک گرفت.

تفاوت های تـزریق ژل و بوتـاکس در میزان تاثیر آنها

دیگر تفاوت های بین ژل و بوتاکس را در تاثیر آنها بر روی صورت آنها باید دانست. بوتاکس باعث میشود که نهایتا یک هفته بعد آنکه تزریق انجام شود چین و چروک های نواحی که بر روی آنها کار شده است از بین برود و بیمار بتواند نتایج مثبت را مشاهده کند. میزان عوارض هایی که این نوع تزریق دارد به حدی کم میباشد که اکثر متخصصان آن را درحد صفر قلمداد میکنند. مهمترین ویژگی هایی که این مدل تزریق دارد این است که افراد پس‌از آنکه کارشان به پایان برسد میتوانند بلافاصله به انجام امورات خود بپردازند و دوران نقاهتی را نخواهند داشت.

تفاوت تـزریق ژل و بوتـاکس

 

بطور معمول باید گفت که هیچ نوع تزریقی اثر دائمی ندارد و نباید فریب برخی  مراکز را خورد که دائمی بودن مواد تزریقی را تبلیغ میکنند. میزان ماندگاری بوتاکس حدودا سه الی چهار ماه میباشد که البته با توجه به نوع خطوط ایجاد شده و میزان عمقی که دارند می واند این پروسه متغیر نیز باشد. درهر صورت زمانی که اثرات آن به پایان برسد فرد باید برای انجام مجدد آن به کلینیک مراجعه نماید.

درطرف مقابل ژل چه تاثیری بر روی صورت می تواند داشته باشد که باید گفت برخی خطوط که خصوصا اطراف دهان ایجاد میشوند را صرفا از طریق ژل باید برطرف نمود. تفاوت های مهم تزریقات ژل و بوتاکس را باید در میزان ماندگاری دانست. میزان تاثیری که ژل دارد بطور حتم از ماندگاری که بوتاکس ایجاد میکند بیشتر است. اینکه ژل ها به چه مدتی میتوانند ثبات را ایجاد کنند به نوع موادی دارند که درآن استفاده میشود و میتواند متغیر باشد که البته هر نوعی  آن که باشد از بوتاکس بیشتر خواهد بود.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد انتخاب نوع تزریق حتما باید از پزشک متخصص خود مشاوره گرفت، چرا که درنواحی مختلف میتوان  هر دوی آنها استفاده بهینه نمود و اینکه شما چه روشی استفاده کنید پزشک میتواند مشاوره خوبی را ارائه دهد.

تفاوت های بین تـزریق ژل و بوتـاکس در عوارض و اثرات جانبی آنها

دیگر تفاوت های بین ژل و بوتاکس میتوان عوارضات احتمالی و اثرات جانبی که دارند اشاره کرد. دروهله اول باید تاکید کرد که اگر میخواهید هرگونه تغییری درجهت زیبایی و از بین بردن خطوط روی صورت خود ایجاد کنید باید زیر نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهید. چرا که هیچ روشی بدون عوارض نمیباشد و امکان دارد بر اثر تزریق اشتباه نتایج خطرناکی را برای شما به همراه داشته باشد و نتوان آنها را جبران کرد.

هنگام مشاوره با پزشک حتما از بیماری احتمالی و دارو های مصرفی خود ایشان را مطلع نمایید چرا که برخی دارو ها ممکن است اختلالاتی را ایجاد نمایند.

 

تفاوت تـزریق ژل و بوتـاکس

بطور کلی کلیه کسانی که وضعیت جسمی مناسبی برخوردار هستند میتوانند بوتاکس بهره ببرند و چین و چروک صورت خود را از بین ببرند، اما نباید اثرات جانبی آن نیز غافل شد. کبود شدن قسمت هایی که تزریق انجام میشود، قرمز شدن و سوزش درچشم، افتادگی پلک که به احتمال زیاد برای از بین رفته کامل تا چند هفته به درازا بکشد و سردرد از عوارضات بوتاکس هستند.

معمولا پزشکان برای جلوگیری  بروز چنین عوارضاتی استفاده  دارو های رقیق کننده خون را منع میکنند. در مواردی هم مانند زنانی که شیرده هستند و یا صورت از ماهیچه های ضعیفی برخوردار است و یا بیماری عصبی-ماهیچه ای نباید از بوتاکس استفاده نمود.

تفاوت تزریق بوتاکس و ژل باید عنوان کرد که عوارضات تزریق ژل به مراتب بیشتر از بوتاکس است. هر چند که هیچکدام از تزریق ها خطرات آنچنانی ندارند، اما برخی از اثراتی که امکان دارد در بعد از تزریق ژل بوجود بیایند عبارتند از: واکنش های آلرژیک، عفونت دقسمت هایی که ژل تزریق میشود، کبود شدن، زخم شدن جای سوزن، قرمزی، بی حس شدن صورت، ایجاد خارش و … . البته باید گفت که همه این عوارضات دریک الی دو هفته برطرف خواهند شد و جای نگرانی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *