امتیاز دهید

مزایای میـکرونیـدلینگ نسبت به لیزر

میکرونیدلینگ یکی از نوین ترین روش های درمانی برای رفع آثار جراحی پوست به کار می رود. بنابراین می توان به عنوان یک روش تهاجمی یا کم تهاجمی از آن نام برد که با تولید کلاژن سازی مشکلات پوستی را برطرف می کند. همچنین یکی دیگر از راه های از بین بردن علائم کشش و آثار آکنه در شخص بیمار درمان القایی با تولید کلاژن سازی می باشد.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد مزایای میـکرونیـدلینگ نسبت به لیزر صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

اگر بدن سالمی دارید ولی مشکلات پوستی ویژه ای دارد که با روش های لایه برداری، مراجعه به متخصصین پوست و درمان های خانگی جوابی نگرفته اید یکی از طرفداران این روش جهت انجام جوان سازی پوست می شوید که منافذ پوست به وسیله سوزن ها سوراخ می شوند. البته این روش موجب رفع چین و چروک، افتادگی و لک پوست شده و چربی زیر پوست، خراش و جای زخم را از بین می برد.

میـکرونیـدلینگ چگونه انجام می شود؟

میـکرونیـدلینگ چگونه انجام می شود؟

برای انجام عمل میکرونیدلینگ از دستگاهی استفاده می شود که روی آن تعدادی سوزن تعبیه می شود این سوزن ها با پوست صورت تماس پیدا کرده سپس با فشار مشخصی موجب سوراخ شدن پوست می شوند که با انجام این عمل فضای کافی را برای ورود سرم و مواد باز می کنند. جوان سازی پوست از این طریق به دو روش زیر صورت می گیرد.

به صورت دستی

در روش دستی از دستگاهی به نام درمارولر استفاده می شود که از تعدادی سوزن نازک و کوچک از جنس تیتانیوم همراه با تعدادی غلتک ساخته شده است که حفره هایی در سطح پوست ایجاد می کند. بهترین گزینه برای انجام این کار استفاده از دستگاه های نیدلینگ با جنس های پلیمری، فلزی، شیشه ای و سیلیکونی می باشند که در ایران قابل دسترس نیستند.

استفاده از دستگاه

در این روش از دستگاهی استفاده می شود که با فاصله معین منافذی در سطح پوست ایجاد کند و همچنین سرعت حرکت آن قابلیت تنظیم شدن می باشد. البته تعداد منافذ ایجاد شده در سطح پوست در این روش بیشتر از روش دستی است و مسلما بازدهی بالاتری دارد. در هر دو روش زخم ها و روزنه های باز شده در سطح پوست مواد درمانی و سرم را وارد منافذ باز پوست می کنند تا قسمت های مورد نظر ترمیم و بازسازی شوند.

به همین علت قبل از انجام این عمل سرمی بر پایه اسید هیالورونیک یا ویتامین c بر روی پوست ماساژ داده تا زمان استفاده از سرم الاستین، میزان تولید کلاژن و روند جوان سازی و بازسازی پوست شما تسریع یابد. همچنین میزان عمق ناشی از سوزن ها به تشخیص پزشک و میزان جراحت پوست شما بستگی دارد.

 

نحوه ی انجام میـکرونیـدلینگ چگونه است؟

میکرونیدلینگ با تولید کلاژن سازی کمک شایانی به پوست شما می کند که در مرحله اول پزشک برای کاهش درد از پماد بی حسی موضعی یک ساعت قبل از انجام این عمل استفاده می کند و زمان واقعی برای انجام این عمل جوانسازی نیم ساعت می باشد.

پزشک به وسیله یک ابزار به شکل خودکار خراش های کوچکی در زیر پوست ایجاد می کند که بعد از انجام این عمل قابل رویت نمی باشند. همچنین پزشک با حرکت دادن ابزار روی پوست شما به صورت یکسان باعث می شود که پوست جدید به همان اندازه حرکت کند. البته در برخی شرایط پزشک پوست را با سرم ماساژ داده و پروسه درمان را آرام انجام می دهد پس احتمال دارد کار شما از نیم ساعت  تا دو ساعت طول بکشد.

آیا میـکرونیـدلینگ نیاز به درمان و دوره نقاهت دارد؟

واکنش های التهابی در سطح پوست ناشی از عمل میکرونیدلینگ کم می باشد و به سرعت از بین می رود. همچنین رنگ قرمز به سمت رنگ صورتی سوق پیدا می کند که بسته به پوست افراد ماندگاری این علائم نصف روز الی دو روز است. برای جلوگیری و کاهش قرمزی پوست از ضد آفتاب با پایه زینک و اسید هیالورونیک استفاده شود.

کاربرد میـکرونیـدلینگ چیست؟

رفع چین و چروک و جوانسازی پوست

یکی از اساسی ترین و اولین کاربرد میکرونیدلینگ رفع چروک های پوست می باشد زیرا افزایش سن میزان تولید کلاژن را کاهش می یابد که نتیجه آن افزایش چین و چروک و افتادگی پوست صورت است. حال اگر از این روش و مواد مغذی جهت تزریق پوست استفاده شود تولید الاستین و کلاژن افزایش می یابد.

درمان جای جوش و آکنه

تکنیک ترمیم روشی مناسب برای درمان جای جوش و آکنه های پوستی است که زمان اجرای میکرونیدلینگ زخم هایی با سوراخ های ریز در سطح پوست به وجود می آید. حال اگر مراقبت های اصولی همراه با ترمیم آن انجام گیرد جای زخم های کهنه را تا حدود زیادی از بین می برد.

برتری های میکرونیدلینگ نسبت به لیزر

کاهش میزان ترک های ناشی از حاملگی، چاقی یا لاغری

خاصیت کشسانی یکی از ویژگی های اصلی پوست محسوب می شود که با افزایش سن و بروز اتفاقاتی همانند چاقی و لاغری مداوم و حاملگی فشار زیادی به پوست وارد شده و موجب تحلیل خاصیت کشسانی در قسمت هایی از بدن مانند بازو، ران و شکم می شود.

مراقبت های قبل از عمل میـکرونیـدلینگ

پاکسازی کامل پوست

همان طور که آگاه هستید استفاده از ویتامین ها و سرم جهت افزایش تاثیر میکرونیدلینگ پوست الزامی است. بنابراین برای جذب بیشتر این مواد در سطح پوست بهتر است برای تمیز کردن آن از پاک کننده های سازگار پوست خود استفاده کنید.

اعلام وضعیت پزشکی خود به دکتر

اگر حساسیت پوستی خاصی دارید، در گذشته به ضایعه پوستی دچار شده اید و یا بدن شما به ماده مشخصی واکنش نشان می دهد بهتر است قبل از انجام این کار با پزشک خود مشورت کنید.

عدم استفاده از لایه بردار

با در نظر گرفتن حساسیت پوست زیاد در زمان انجام این کار بهتر است دو الی سه هفته استفاده از لایه بردارها را حذف کنید تا استحکام پوست شما بالا برود.

برتری های میـکرونیـدلینگ نسبت به لیزر

لیزر یک روش تهاجمی جهت درمان پوست و میکرونیدلینگ روشی غیر تهاجمی است. بنابراین مراقبت های ناشی از لیزر در فصول گرم سال بسیار دشوار است زیرا در این فصل ها سطح اشعه ماوراء بنفش نسبت به دیگر فصول بیشتر می باشد درنتیجه شرایط مراقبت از پوست سخت تر می شود. بنابراین دوره نقاهت نیز افزایش می یابد و شما باید حدود ده روز در خانه سپری کنید. تفاوت مابین دوره نقاهت این دو روش بستگی به اثربخشی آنها در طول درمان دارد زیرا با تحت تاثیر قرار گرفتن لایه روی اپیدرم پوست که مسئولیت آن محافظت است زمان بیشتری برای ترمیم نیاز دارد. اما در روش میکرونیدلینگ با تحت تاثیر قرار دادن لایه های داخلی پوست جریان خون را سرعت بخشیده درنتیجه بازسازی و ترمیم پوست را سریع تر انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *