امتیاز دهید

مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ چیست؟

امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی وجود دارد که یکی از آنها میکرونیدلینگ است مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ بسیار حائز اهمیت است.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ

مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی وجود دارد که یکی از آنها میکرونیدلینگ است. این روش دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. مراقبت های بعد از انجام میکرونیدلینگ از نظر متخصصان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. پیش بردن اصولی مراحلی که برای بهبودی مطرح شده است میتواند در سرعت بهبود آن بسیار حائز اهمیت باشد.

کبودی، التهاب و قرمزی در نواحی که این روش استفاده شده است برای مدت کوتاهی کاملا عادی به نظر میرسد و در فاصله ۱۲ تا ۴۸ ساعت التهاب هایی که ایجاد شده است به طور کامل از بین میرود. در مدت زمانی بعد ازآن به هیچ عنوان نباید با دست و یا هر جسم دیگری پوست صورت را تحریک کنید.

برخی افراد ممکن است به صورت خود درمانی اقدام به مصرف دارو های ضد التهاب نمایند که ازنظر علم پزشکی در این خصوص اصلا صحیح نیست و باید به طور طبیعی و گذشت زمان این ورم بهبود پیدا کند. زمانی که این پروسه به درستی طی شود میتوان نتایج حاصله از جوانسازی را به وضوح مشاهده نمود.

اقداماتی که بعد از میـکرونـیدلینگ نباید انجام داد

مراقبت های پس از میکرونیدلینگ به طور حتم اقداماتی هستند که افراد باید از انجام آنها خودداری نماید. خط قرمز های این روش جوانسازی خصوصا در چند روز ابتدایی بسیار مهم بوده و باید به دقت آنها را تحت نظر داشت. یکی ازاین اقدامات استحمام است که در دو روز اول نباید سمت آن رفت. دلیل آن هم فشاری است که آب داغ به پوست صورت وارد میکند و باعث شل کنندگی عضلات صورت و در نتیجه عدم کارایی مناسب آن میشود.

دیگر آنکه فعالیت های ورزشی که به صورت سنگین و نفس گیر هستند را باید برای مدتی کنار گذاشت. دلیل این امر هم تعریق زیاد و بالا رفتن فشار خون است که باعث ایجاد اختلال در عضلات صورت میشود.

برای آنکه شاهد نتایج بهتری در جوانسازی پوست خود باشیم بعد انجام کار به هیچ وجه نباید دارو ها و محصولاتی که اثرات لایه برداری دارند استفاده کنیم. همچنین  محصولاتی که در آنها از ترکیبات پاک کننده قوی استفاده شده است به دلیل آنکه احتمال دارد اثرات ایجاد شده بر روی پوست را از بین ببرد خودداری نمایید. در فاصله دو روز بعد از آن از مصرف سرم رتینول و ویتامین C باید اجتناب نمود. بعد از دو روز البته فرد میتواند فعالیت روزمره خود را با شدت کمتر از سر بگیرد.

مجموعه اقدامات لازم بعد از میـکرونـیدلینگ

مطمئنا میکرونیدلینگ هم به مانند سایر روش های جوانسازی پوست دارای یک سری اقدامات لازم بعد انجام کار است که پزشکان به طور حتم آنها را به افراد توصیه میکنند. عدم انجام صحیح آنها میتواند نتایج قابل انتظار را زیر سوال ببرد. پس میتوان اینطور عنوان کرد که نتیجه بهتر مرهون مراقبت های بعد از جوانسازی میباشد و اقداماتی که فرد باید انجام دهد از تاثیر و اهمیت زیادی برخوردار هستند.

اگر بعد انجام این روش جوانسازی، پوست شما دچار خشکی غیر معمول شد، فرد میتواند با نظر موافق پزشک از روغن نارگیل برای نرم تر کردن و از نارون کوهی برای تمیز کردن پوست استفاده کند. به طور معمول استفاده از روش ها و محصولات طبیعی در روند بهبود پوست و رسیدن به شرایط ایده آل بسیار موثر هستند.

برای اینکه التهاب های ایجاد شده را کاهش دهیم میتوان از آناناس کمک گرفت. خوردن این میوه تاثیر چشمگیری در کاهش التهابات ازاین قبیل دارد. برای آنکه آسیب های ناشی از نور خورشید در امان بمانید، باید حتما ازکرم های ضد افتاب که پزشک تجویز میکند به مدت دو هفته استفاده کرد. البته تا جایی که برای شما امکان پذیر است نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.

 

مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ

مراقبت های ضروری بعد از میـکرونـیدلینگ

علاوه بر مراقبت های عمومی باید یک سری اقدامات ضروری را برای تسریع در نتیجه و بالا بردن ماندگاری میکرونیدلینگ در نظر داشت. در روز های ابتدایی برای پاک کردن صورت و نواحی که روی آن جوانسازی انجام شده است باید از محلول ها و مواد شوینده خیلی ملایم بهره برد.

محل مورد نظر را به آرامی تمیز و خشک نمایید. استفاده از هیالورونیک اسید برای آبرسانی قسمت هایی که خشک به نظر میرسند ضروری است. سرم آنتی اکسیدان موجب تسکین پوست میشود که حساسیت زیادی هم برای پوست ایجاد نمیکند. البته نکته کلیدی آرایش نکردن در سه روز ابتدایی است.

مشکلات احتمالی پس از میـکرونـیدلینگ

به طور معمول اگر مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ به درستی رعایت نشوند احتمال بروز عوارض هایی هر چند اندک دور ازانتظار نخواهد بود. کبودی بعد ازآن که البته تا حدود زیادی هم عادی است را میتوان با استفاده PRP و کرم اپیدرمال رفع نمود. قرمزی پوست که به عواملی همچون تعداد و اندازه سوزن های عبوری در یک ناحیه، نوع و عمق سوزن به کار برده شده، التهاب های مویرگی و …بستگی دارد.

برای اینکه اثرات قرمزی پوست ازبین برود به زمانی تقریبی در حدود ۱۲ الی ۷۲ ساعت نیاز است. آفتاب سوختگی که باعث میشود مواد تزریق شده دچار شل شدگی شوند و اثر نگهدارندگی خود را ازدست دهند.

همانطوری که در اوایل مقاله اشاره شد هرچند که عملکرد پزشک متخصص در این روش بی تاثیر نمیباشد ولی در حالت کلی دارای عوارض خیلی کمی است که اگر به درستی مراقبت های آن را انجام دهیم میتوان آنها را نیز به صفر رساند.

مراقبت های بعد از میـکرونـیدلینگ

نکته های دیگر برای مراقبت بعد از میـکرونـیدلینگ

بعد از میکرونیدلینگ نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند را به صورت مختصر برای شما بیان میکنیم. اولین مورد این است که در استفاده ازمواد شوینده و آرایشی که ازمواد تحریک پذیر ساخته شده اند و حساسیت ایجاد میکنند باید دوری کرد. برس های پاکسازی در طول هفته اول به کل کنار بگذارید. شنا کردن تا سه روز بعد ازآن میتواند پوست را تحت تاثیر خود قرار دهد که باید ازانجام آن اجتناب کنید تا به شرایط ایده آل برسید.

با نظر پزشک ترمیم پوست خود را با استفاده ازکرم های مخصوص آغاز کنید. البته در استفاده ازکرم ها باید به ترکیبات آنها توجه لازم را داشته باشید، زیرا برخی ترکیبات میتوانند تاثیرات جوانسازی و شادابی را بر روی پوست تحت تاثیر قرار دهند. به هیچ عنوان ازخوردن آب زیاد غافل نشوید. آب باعث شادابی پوست علی الخصوص در صورت شما میشود و آن را سر زنده نگه میدارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *