امتیاز دهید

مراقبت های بعد از تـزریق فـیلر💋

مراقبت های بعد از تـزریق فـیلر یکی از روش هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرد تزریق فیلر است. این روش بیشتر برای ازبین بردن خطوط که بر روی پوست ایجاد شده است استفاده میشود. این روش به لحاظ اقتصادی کاملا مقرون بصرفه است و ازنظر پزشکی نیز امن و جز کم تهاجم ترین ها است. اگر شما هم یکی از آن دسته افرادی هستید که میخواهید ازطریق فیلر پوست خود را ترمیم کنید بطور حتم باید عوامل زیادی را در نظر داشته و در مورد آنها تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهید. یکی از این موارد مراقبت های بعد ازتزریق است.

نحوه مراقبت پوست و سلسله اقداماتی که باید انجام دهید و مواردی که باید ازآنها دوری کنید جز مسائلی هستند پزشکان به شما خواهند گفت. بدیهی است عدم رعایت آنها موجب از دست رفتن تاثیراتی است که مد نظر بوده است. قاعدتا اگر مواردی که در ادامه این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد آنها بحث میکنیم بدرستی رعایت شوند نتایج بهتری را بدست میآورید.

مراقبت های بعد از تـزریق فـیلر

بایدهای بعد از تـزریق فـیلر

درخصوص مراقبت هایی که بعد از تزریق فیلر باید رعایت شود یک سری باید ها و نباید هایی وجود دارند که ضمن در نظر گرفتن آنها میتوان به نتایج خیلی بهتری دست یافت و این امر می تواند رضایت مشتری را در سطح خیلی بالایی نگه دارد.

زمانی که کار شما به پایان میرسد تا حد امکان باید سعی کنید نواحی که تزریق بر روی آنها انجام شده است بدون حرکت بماند. چنانچه بخش هایی ازصورت دچار برآمدگی باشد میتوانید به آرامی آن را ماساژ دهید. البته امکان دارد پوست شما سفت شده باشد یا اینکه حداقل شما این احساس را داشته باشید که کاملا هم درست است، این حالت تا دو هفته بعد بطور کامل ازبین میرود و جای نگرانی وجود ندارد.

برای آنکه بروز بیماری های عفونی و سایر انواع آنها جلوگیری کنید توصیه میشود بصورت مرتب نواحی که تزریق بر روی آنها انجام شده است را شستشو دهید. این کار مطمئنا باید ازطریق مواد شوینده ملایم انجام شود. با توجه به اینکه تعدادی مواد شوینده حاوی ترکیباتی هستند که بر روی پوست التهاب ایجاد میکنند، باید از پزشک خود در خصوص استفاده این مواد مشاوره دریافت کنید.

مراقبت های بعد از تـزریق فـیلر

نباید های بعد از تـزریق فـیلر

همانگونه که باید های مراقبتی در تزریق فیلر باید مورد توجه باشند، در مورد نباید ها هم باید حساسیت کامل را به خرج داد. مواردی که حتی میتوانند زمینه های تخریب بافت را به دنبال داشته باشند. یکی ازآنها آرایش کردن است. افرادی که برای تزریق اقدام میکنند به هیچ وجه تا یک هفته بعد آن نباید آرایش کنند. صرفا میتوان در نواحی از صورت که فیلر در آن کار شده است از کرم های ضد آفتاب برای محافظت پوست بهره برد.

بدلیل زیان بار بودن نور خورشید و بروز آسیب های پوستی ازجمله چین و چروک ها و لکه ها و نیز به جهت حصول نتایج بهتر نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفت. توجه داشته باشید کسانی که این روش را برای جوانسازی انتخاب نموده اند، بعد  انجام کار تا چند روز به هیچ عنوان نباید بر روی صورت خود بخوابند.

فشار وارد شده به نواحی مربوطه باعث کاهش کیفیت معمول میشود. به این ترتیب افراد باید تا مدتی رو به بالا و صاف بخوابند. توصیه هایی که پزشک متخصص به شما ارائه میدهد بطور حتم باید جدی گرفته شود. اغلب این نکات به ماساژهایی مربوط میشود که در زمان ها و شرایط مختلف باید آنها را انجام داد. این کار بیشتر بدلیل جلوگیری گلوله شدن فیلر و نیز پیشگیری ازخونمردگی در نواحی تزریق میباشد.

توجه داشته باشید که این اقدامات باید بطور دقیق و طبق دستورات پزشک انجام شود و هیچگونه زیاده روی نباید انجام داد. کنار گذاشتن فعالیت های سنگین که باعث کبودی های مفرط و تورم در قسمت های مختلف صورت میشود را باید تا مدتی کنار گذاشت.

تغذیه مناسب برای بعد از تـزریق فـیلر

یکی دیگر از مسائلی که باید بعد از تزریق فیلر به دقت رعایت شود بحث تغذیه است. لازم است زمانی که هنوز آثار بی حسی بر روی لب های شما مانده است ازخوردن و آشامیدن به جد خودداری نمایید. معمولا چیزی کمتراز یک ساعت برای بی اثر شدن بی حسی زمان لازم است.

با توجه به اینکه نیاز بدن به آب یکی ازمهمترین موادی است که مورد نیاز بدن میباشد و در شاداب ماندن پوست تاثیر زیادی دارد، ضروری است که بعد از مدت زمان اتمام بی حسی به اندازه کافی آب بنوشید. البته این امر باید تداوم داشته باشد.

نظر به اینکه در فیلر ازماده ای به نام هیالورونیک اسید استفاده میشود و این ماده بنا به خاصیتی که دارد پس از آنکه آب را به خود جذب کند پر حجم تر میشود و شکل ژله ای به خود میگیرد. برای مصرف وعده های غذایی معمولا پزشکان متخصص برای این دسته از افراد کربوهیدرات هایی مانند جو دوسر، لوبیا و سیب زمینی را پیشنهاد میدهند.

البته در مصرف غذا ها باید یک نکته را مورد نظر داشت. اینکه غذاهای داغ میزان ماندگاری فیلر را بشدت پایین میآورد. به همین دلیل توصیه میشود حتی المقدور از داغ مصرف کردن وعده های غذایی اجتناب نمایید.

مراقبت های بعد از تـزریق فـیلر

نکات مورد توجه بعد از تـزریق فـیلر

همانطوری که در مباحث بالا اشاره شد موارد مهمی هستند که در مراقبت های بعد از تزریق فیلر باید مورد توجه باشند و رعایت شوند. عدم رعایت این نکات موجب خواهد شد که یکی ازنکات مورد اشاره مربوط به زمان اثر گذاری فیلر بر روی صورت است. معمولا بیشتر افراد در این زمینه عجول هستند که البته تا زمان رفع کبودی و ورم های ناشی از تزریق باید صبر کنند. پس از آنکه این اثرات ازبین رفت فرد میتواند اثرات آن را به وضوح مشاهده کند.

از دیگر نکات لازم، کمتر بودن عوارض و غیر تهاجمی بودن آن است. بیشترین عوارضات احتمال مربوط به همین قرمزی و کبودی است که آن هم عادی بوده و بعده  چند روز کاملا محو میشود. توجه به توصیه های پزشکی برای حصول نتیجه بهتر باید به جد مورد توجه باشد.

اثرات و نتایج تـزریق فـیلر

ماندگاری تزریق فیلر بنا به نوع ماده ای بکار برده میشود متفاوت است. در فیلر که  ماده ای بنام هیالورونیک اسید استفاده میکنند دارای میزان ماندگاری بمیزان شش تا هجده ماه است. البته نمی توان میزان دقیق برای آن بیان کرد. شرایط بدنی و ویژگی های پوستی افراد در میزان ماندگاری و اثراتی که این ماده بر روی صورت دارد تاثیر گذار است. البته نحوه تزریق و یک سری عوامل دیگر در این مبحث بی تاثیر نیستند و باید آنها را نیز در نظر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *