امتیاز دهید

تـزریق فیلـر برای فرورفتگی زیر چشمی (اشکی)

یکی از روش هایی که برای از بین بردن گودی زیر چشم به کار برده می شود تزریق فیلر است. اینکه فرورفتگی اشکی به چه معنا است، باید گفت که عارضه ای است که به صورت نیم هلال می باشد و شروع آن از قسمت داخلی و گوشه چشم است و به طرف پایین می آید و ادامه آن از وسط مردمک رو به پایین می باشد. به طور معمول فرورفتگی این مورد به میزان ۲ الی ۳ سانتی متر است. هر چه قدر سن افراد بیشتر می شود این موضوع بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

ما می‌خوایم توی این مقاله از آفرودیت بیوتی کلینیک در مورد فیلر زیر چشمی صحبت کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

اینکه برخی افراد اعتقاد دارند که صرفا افزایش سن در این امر دخالت دارد نادرست می باشد و نباید به آن استناد کرد. معمولا دو عامل اصلی در ایجاد این عارضه دخیل هستند که یکی از آنها سن می باشد و دیگری ژنتیک و خصوصیاتی است که از پدر و مادر به ارث برده خواهد شد.

فرورفتگی اشکی همیشه به سن وابسته نیست و در اغلب جوان ها هم دیده می شود. نکته قابل ذکر در این مورد این است که این عارضه می تواند به شکل پویا باشد. به این معنی که در حالات مختلف تغییر کند و فرد نتواند آن را کنترل کند و در زمان های مختلف و به صورت های متنوع قابل مشاهده باشد. زمانی که این عارضه به شکل کامل نمایان شد می توان نسبت به رفع و ترمیم آن اقدامات لازم را انجام داد.

به غیر از فرورفتگی اشکی نوع دیگری نیز وجود دارد که با افزایش سن به وجود می آید و به پلکی معروف است. به مرور زمان این دو نوع به هم متصل می شوند و باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل ظاهر گود رفته و تیرگی در قسمت های مربوطه و نیز خستگی در چهره افراد می شود. برای درمان این نوع عارضه دو نوع راه وجود دارد که یکی از آنها عمل جراحی و نوع دوم تزریق فیلر است. در ادامه نوع دوم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نحوه انجام تـزریق فیلـر برای از بین بردن فرورفتگی زیر چشمی به چه صورت است؟

تزریق فیلر موجب می شود که شما از چهره به مراتب زیباتری برخوردار شوید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از این نوع مشکل رنج می برید می توانید با انجام این تزریق از شر آن خلاص شوید. چرا که گود رفتن زیر چشم علیرغم اینکه باعث می شود از جذابیت چهره شما کاسته شود، بلکه اعتماد به نفس تان را نیز تا حدود خیلی زیادی پایین می آورد. برای این کار باید ابتدا به پزشک متخصص در زمینه زیبایی و پوست مراجعه کنید و بعد از آنکه تشخیص پزشک بر این کار بود می توانید برای انجام مشاوره های ابتدایی و امورات مربوط به تصور برداری و رضایت نامه و … اقدامات لازمه را انجام دهید.

نحوه انجام تزریق فیلر برای از بین بردن فرورفتگی زیر چشمی

پزشک متخصص به طریق زیر تزریق را انجام خواهد داد.

در ابتدای کار باید محل مورد نظر را بی حس کنند. برای این کار از کرم هایی استفاده می کنند که خاصیت بی حس کنندگی دارند. به هیچ عنوان نباید ترس داشته باشید چراکه اصلا دردی متوجه شما نخواهد شد. به دلیل خوشایند بودن کار از اینگونه کرم ها استفاده خواهند کرد. در برخی مواقع هم می توان از سایر روش ها مانند تزریق برای بی حس کردن می توان بهره برد.

زمانی که تزریق فیلر به پایان رسید باید به صورت کاملا ملایم محل مورد نظر ماساژ داده شود. این عمل به این دلیل است که موادی که در زیر پوست قرار گرفته شده است به صورت یکسان پخش شده و از جمع شدن در یک نقطه جلوگیری شود. در این مرحله باید بنا به خواست پزشک چشمانتان را به صورت مرتب حرکت دهید تا عمل یکواخت شدن به درستی انجام شود.

یکی از بهترین راه کار هایی که باید انجام شود این است که بعد از آنکه تزریق به پایان رسید، از کیسه یخ کمک بگیرید. این کار برای جلوگیری از خونمردگی در زیر چشم تاثیر بسیار زیادی دارد. توصیه می شود که حدودا تا چند روز بعد از انجام فیلر این کار را به صورت خیلی آرام و ملایم ادامه دهید و به آن فشاری وارد نکنید.

زمانی که کرم مخصوص بر روی محل مورد نظر پوشش داده شد، بعد از مدت زمان یه ربع الی بیست دقیقه بی حس خواهد شد. در این مواقع باید شما به حالتی ۶۰ درجه بر روی تخت مخصوص این کار بخوابید تا از این طریق ماده بی حسی از روی صورت شما پاک شودبرای ضدعفونی کردن محلی که تزریق بر روی آن انجام می شود می توانید از پنبه آغشته با الکل کمک بگیرید و آن را به صورت خود بزنید تا هیچگونه اثری از کرم و مواد بی حسی روی پوست صورت نباشد.

در این مرحله از کار پزشک تزریق را بنا به تجربه و تخصصی که دارد انجام می دهد. باید بدانید که این کار اصلا وحشتناک نیست و بسیار ساده می باشد و اطمینان داشته باشید که اگر زیر نظر صرفا پزشک باشید به چشمان شما هم هیچ گونه آسیبی وارد نخواهد شد لازم است برای بررسی و معاینه مجدد به طور حتم دو هفته بعد از تزریق به مطب پزشک خود مراجعه نمایید تا از روند کار اطمینان کافی حاصل شود.

تزریق فیلر

تـزریق فیلـر برای از بین بردن فرورفتگی زیر چشمی چه عوارضی دارد؟

هرچند که تزریق فیلر دارای اندک عوارضات احتمالی می باشد، اما می تواند در برخی شرایط نارضایتی بیمار را به دنبال داشته باشد. بنابراین باید اطلاعات دقیقی قبل از هر گونه اقدامی داشته باشیم تا به واقعیت کار دست پیدا کنیم و انتظارات بیش از حد نداشته باشیم.

اینکه به طور کامل فیلر می تواند فرور فتگی را از بین ببرد تصور درستی نیست، اما می تواند تا حدود خیلی زیادی به زیبا تر شدن چهره شما کمک کند. خونمردگی یکی از عوارض احتمالی می تواند باشد. به دلیل نازکی پوست زیر پلک پایین و وجود رگ های نازک خیلی زیاد این امکان وجود دارد و تا حدودی هم طبیعی است.

برای جلوگیری از این عارضه می توانید از یخ استفاده کنید. تیرگی زیر چشم از دیگر عوارض آن است که این هم به دلیل خونمردگی است و با مصرف داروهای موضعی می توان این مشکل را نیز حل کرد. برای رفع کردن برآمدگی های احتمالی به هیچ عنوان نباید خودتان آن را ماساژ دهید باید به پزشکی که تزریق را انجام داده است مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *